Știri
Gala Topul Firmelor din Județul Covasna este un eveniment unic în județ și un prilej excelent de socializare. Este evenimentul în care găsim cei mai mulți oameni de afaceri de succes pe metru pătrat. Evenimentul este deschis nu doar antreprenorilor premiați, ci și tuturor celor care doresc să încheie noi parteneriate de afaceri sau să își consolideze relațiile vechi.
La prima vedere, pe baza datelor de bilanț din anul 2023 aferente companiilor din județul Covasna constatăm evoluții negative la doi din cei trei indicatori principali (cifră de afaceri, profit brut, număr salariați), însă totul are o explicație.
În această primă analiză, ne axăm pe cifrele cheie (cifra de afaceri, profitul brut, numărul de angajați) și principalii indicatori (clasificarea pe domenii, clasificarea după mărime, companii de top).
Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) anunță lansarea procedurii de evaluare a eligibilității IMM-urilor în cadrul proiectului „Competențe în tehnologii avansate pentru IMM-uri”, finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta 7 „Transformare digitală”, Operațiunea D. „Competențe digitale, capital uman și utilizarea internetului”, Investiția I19. Procedura de evaluare se adresează IMM-urilor care, până la acest moment, au depus deja solicitările de sprijin pe platforma https://proiecte.pnrr.gov.ro.
Având în vedere că începând din 01.01.2024 toți agenții economici (inclusiv PFA, IÎ, AF etc.) sunt obligați să transmită facturile prin sistemul e-Factură de la ANAF,
iar ca și o precondiție pentru acest lucru trebuie să aveți o semnătură electronică și să fiți înrolați în SPV, ne-am gândit să vă sintetizăm pașii necesari pentru acest lucru.
Gala Topul Firmelor din Județul Covasna este un eveniment unic în județ și un prilej excelent de socializare. Este evenimentul în care găsim cei mai mulți oameni de afaceri de succes pe metru pătrat. Evenimentul este deschis nu doar antreprenorilor premiați, ci și tuturor celor care doresc să încheie noi parteneriate de afaceri sau să își consolideze relațiile vechi.
Pe baza rezultatelor bilanțiere ale companiilor din județul Covasna se poate spune că acestea au devenit mult mai puternice din punct de vedere economic în 2022, dar totuși, această creștere extraordinară a cifrelor cheie are și o altă explicație.
În această primă analiză, ne axăm pe cifrele cheie (cifra de afaceri, profitul brut, numărul de angajați) și principalii indicatori (clasificarea pe domenii, clasificarea după mărime, companii de top).
În cadrul Schemei de Mobilitate al programului EU4Business al Eurochambres am obținut o a treia finanțare (Ro2AmTur) pentru a aduce din Armenia un expert (dna. Narine Karapetyan de la IMC Armenia din Erevan) să lucreze în domeniul turismului în perioada 7 mai - 6 iunie 2023.
În cadrul Schemei de Mobilitate a programului EU4Business al Eurochambres am obținut o nouă finanțare (Ro2MdTur) pentru a aduce din Moldova un expert (dl. Vitalie Moraru de la Rețeaua de Transfer Tehnologic a Moldovei din Chișinău) să lucreze în domeniul turismului în perioada 7 aprilie - 6 mai 2023.
Camera de Comerț și Industrie Covasna (CCI COVASNA), în parteneriat cu FEDERAȚIA PATRONATELOR SOCIETĂȚILOR DIN CONSTRUCȚII (FPSC) vă invită, miercuri, 19 Aprilie 2023, între orele 10:30 – 13:30 la sediul camerei de comerț din Sf.Gheorghe, str.Oltului nr.17 la o sesiune de informare cu privire la:
- SURSE DE FINANȚARE PENTRU SECTORUL CONSTRUCȚIILOR
- COMPETENȚE DIGITALE PENTRU INDUSTRIA CONSTRUCȚIILOR*
Camera de Comerț și Industrie Covasna (CCI COVASNA) a implementat un sistem de urmărire a licitațiilor publicate pe SEAP, grupat pe domenii de interes.
Orice membru al CCI COVASNA, poate accesa gratuit acest serviciu prin intermediul siteului nostru www.ccicov.ro.
Cu ocazia lansării președintele Camerei de Comerț și Industrie Covasna, domnul EDLER András-György a spus: "Considerăm, că acest serviciu este de real folos mai ales pentru micile companii din județ, care nu dispun de personal specializat pentru urmărirea licitațiilor publice lansate de instituțiile publice din județ și astfel pierd oportunitatea de a depune o ofertă și de a deveni furnizorii acestor instituții".
În cadrul Schemei de Mobilitate al programului EU4Business al Eurochambres am obținut o finanțare (Ro2GeTex) pentru a aduce din Georgia un expert (dna. Sophio Samadashvili de la Enterprise Georgia) să lucreze în domeniul textil în perioada 1 - 31 martie 2023.
Agenția de Dezvoltare Regională Centru (ADR Centru) a organizat o ședință de informare pentru a prezenta oportunitățile de finanțare ale Uniunii Europene pentru perioada 2021-2027.
Următoarea notă informativă se concentrează asupra finanțării disponibile pentru întreprinderi.
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat pe siteul său un ghid cu principalelel modificări aduse Codului Fiscal începând cu anul 2023.
Vă reamintim, că în cazul în care dețineți clădiri în patrimoniul firmei, trebuie să verificați dacă valoarea acestora a fost actualizată conform prevederilor art.460 alin.6 din Codul Fiscal, adică dacă ultima evaluare a fost făcută cu nu mai mult de 5 ani în urmă.
În perioada 7 - 10 septembrie 2022 Camera de Comerț și Industrie Covasna (CCI) și Asociația pentru Dezvoltarea Femeilor Antreprenor din Azerbaidjan (AWEDA) au organizat o vizită de studiu în Baku, Azerbaijan. În vizita de studiu finanțat prin proiectul Ro2AzTex au participat reprezentanții a 8 firme din România și experții CCI Covasna.
Cu această ocazie au fost organizate întâlniri de afaceri, o conferință internațională cu participarea ambasadei României la Baku și vizite de fabrici, depozite, magazine atelier etc. Firmele au putut cunoaște oferta de materiale din Azerbaijan, au putut negocia prețuri și calitate, au legat conexiuni de afaceri, au discutat despre accesul în magazine și mall-uri, câtiva dorind să se întoarcă în această țară.
Camera de Comerț și Industrie a județului Covasna a primit recent datele de bilanț pentru anul 2021 pentru întreprinderile din județul Covasna și, pe baza acestor date, am pregătit mai multe analize în ultimele săptămâni. Datele de bilanț sunt furnizate de Ministerul Finanțelor prin intermediul Camerei de Comerț și Industrie a României.
Analiza noastră de mai jos încearcă să facă lumină asupra modului în care pandemia a afectat afacerile din județul Covasna și dacă au existat mari câștigători sau mari perdanți în această perioadă.
Gala Topul Firmelor din Județul Covasna este un eveniment unic în județ și un prilej excelent de socializare. Este evenimentul în care găsim cei mai mulți oameni de afaceri de succes pe metru pătrat. Evenimentul este deschis nu doar antreprenorilor premiați, ci și tuturor celor care doresc să încheie noi parteneriate de afaceri sau să își consolideze relațiile vechi.
În următoarea analiză, vom examina performanța companiilor active în domeniul turismului din județul Covasna. Vom examina, în lumina cifrelor, modul în care această industrie a performat în primul an aproape normal de după pandemie (2021) în comparație cu ultimul an normal înainte de pandemie (2019) și cu anul pandemiei (2020).
Analizând datele de bilanț ale companiilor din județul Covasna, se poate spune că în anul 2021 companiile au reușit să recupereze tot ce au ratat în anul 2020 din cauza pandemiei.
În această primă analiză, ne axăm pe cifrele cheie (cifra de afaceri, profiturile, numărul de angajați) și principalii indicatori (clasificarea pe domenii, clasificarea după mărime, companii de top).
În urmă cu câteva zile guvernul a supus consultării publice propunerile de modificări fiscale, pe care dorește să le introducă în mare parte de la 1 ianuarie 2023. Nu se știe cu adevărat care este scopul real al acestor modificări fiscale, deoarece explicația oficială care însoțește proiectul de lege s-a schimbat de mai multe ori. Cu toate acestea, ceea ce este sigur este că aceste amendamente vor fi o lovitură majoră pentru economia și populația din județul Covasna. EDLER András-György, președintele Camerei de Comerț și Industrie a județului Covasna, explică mai jos de ce.
De la 1 iulie 2022 au obligația emiterii facturii electronice și a transmiterii acesteia prin sistemul național privind factura electronică RO e-Factura toate întreprinderile care prestează servicii sau vând produse către diverse instituții publice și cele care vând produse cu risc fiscal ridicat către alte companii (lista produselor cu risc fiscal ridicat este întocmită de ANAF).
Proces verbal de evaluare Faza B - FINAL
ÎN CADRUL PROIECTULUI
„Antreprenoriat Inovativ pentru Studenți - AIS”, ID 141067
Proiectul „Antreprenoriat Inovativ pentru Studenți - AIS”, ID 141067 este finanțat prin contractul POCU/829/6/13/141067, în cadrul Programului Operațional Capital Uman 20142020, Componenta 1 – Apel Innotech Student, Axa Prioritară 6 „Educație și Competențe”, Obiectivul specific Obiectivul specific 6.13 Creșterea numărului absolvenților de învățământ terțiar universitar și non universitar care își găsesc un loc de muncă urmare a accesului la activități de învățare la un potențial loc de muncă / cercetare/ inovare, cu accent pe sectoarele economice cu potențial competitiv identificate conform SNC şi domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI.
Proces verbal de evaluare Faza A
în cadrul proiectului „Antreprenoriat Inovativ pentru Studenți - AIS”, ID 141067
Având în vedere Regulamentul de concurs al planurilor de afaceri se afișează rezultatele verificării fazei A: verificarea administrativă și a condițiilor de eligibilitatea dosarelor depuse la concurs.
Mai multe organizații de afaceri din județul Covasna și-au exprimat opiniile negative cu privire la modificările propuse la legea camerelor de comerț, invocând fel de fel de motive. În opinia noastră, motivul real din spatele tuturor acestor opinii negative este mai degrabă faptul că aceste organizații de afaceri consideră că sursa de finanțare alocată prin modificarea legislativă ar plasa sistemul camerelor de comerț într-o poziție mai favorabilă față de ele. Cu alte cuvinte, mai bine să moară și capra vecinului, decât să avem un mediu de afaceri pregătit pentru viitor și bine reprezentat. ”Rămânem săraci dar măcar suntem egali”, cam așa sună filozofia celor care se împotrivesc modificărilor propuse, desconsiderând interesul mediului de afaceri de a avea o reprezentare puternică.
Ministerul Antreprenoriatului și Turismului anunță lansarea etapei de înscriere a măsurii “Granturi pentru capital de lucru acordate entităților din domeniul agroalimentar”, din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 61 din 06 mai 2022, privind unele măsuri pentru acordarea de microgranturi și granturi pentru capital de lucru entităților din domeniul agroalimentar cu finanțare din fonduri externe nerambursabile. În acest sens, MAT publică procedura de implementare a măsurii însoțită de anexe, în forma care a fost transmisă spre publicare către Monitorul Oficial.
Formularul electronic de înscriere va fi activ pe link-ul: granturi.imm.gov.ro, ÎNCEPÂND DE JOI, 26 MAI 2022, ora 10:00 și va rămâne activ până MARȚI, 31 MAI, ora 20:00.
Guvernul a adoptat ieri o prevedere (OUG 67/2022, publicată în Monitorul Oficial 494/2022) care permite angajaților cu salariul minim să le fie majorat salariul cu 200 de lei fără a plăti impozit sau contribuții pentru această creștere. Măsura poate părea bună la prima vedere, dar are o serie de capcane.
București, 27 aprilie 2022: Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a organizat, în data de 27 aprilie, conferința de presă „Noul Proiect de lege al Camerelor de Comerț din România – Catalogul Firmelor – promovare și internaţionalizare a companiilor românești”, având în vedere necesitatea actualizării legii 335/2007 și importanța acestora pentru dezvoltarea mediului de afaceri din România.
Regulamentul de concurs al planurilor de afaceri - Proiectul Antreprenoriat Inovativ pentru Studenți
IMPORTANT! PERIOADA DE DEPUNERE A PLANURILOR DE AFACERI ÎN CADRUL PROIECTULUI S-A PRELUNGIT!
Concursul de planuri de afaceri se va derula în perioada 21.03.2022 – 03.06.2022
A INCEPUT DEPUNEREA PLANURILOR DE AFACERI ! |
Bună ziua,
Camera de Comerț și Industrie a României, lider de parteneriat, alături de Universitatea Sapientia, în calitate de Partener 1, OTP Consulting România, în calitate de Partener 2 și Camera de Comerț și Industrie Covasna, în calitate de Partener 3, implementează proiectul „Antreprenoriat Inovativ pentru Studenti - AIS”, ID 141067.
Având în vedere interesul arătat pentru proiect vă invităm la o sesiune de informare, întrebări și răspunsuri, online, prin platforma webex, în data de 31 martie 2022, ora 16:00.
Bună ziua,
Camera de Comerț și Industrie a României, lider de parteneriat, alături de Universitatea Sapientia, în calitate de Partener 1, OTP Consulting România, în calitate de Partener 2 și Camera de Comerț și Industrie Covasna, în calitate de Partener 3, implementează proiectul „Antreprenoriat Inovativ pentru Studenti - AIS”, ID 141067.
Având în vedere interesul arătat pentru proiect vă invităm la o sesiune de informare, întrebări și răspunsuri, online, prin platforma webex, în data de 28 martie 2022, ora 16:00.
Proiectul Ro2AzTex, un sprijin real pentru companiile care doresc să extindă cooperarea
În data de 26 ianuarie 2022, Camera de Comerț și Industrie Covasna (CCI) și Asociația pentru Dezvoltarea Femeilor Antreprenor din Azerbaidjan (AWEDA) au organizat întâlnirea de lansare, un eveniment online la care au participat 8 companii din România și 8 companii din Azerbaidjan, precum și 4 OSB-uri. Cu această ocazie, companiile au stabilit primele contacte, au înțeles obiectivele proiectului și au participat la 3 prezentări. În cadrul evenimentului, s-a menționat că piețele textile au fost afectate de pandemia Covid, astfel că s-a schimbat modul de vânzare, de promovare, dar au fost introduse pe piață și materii prime inovatoare. Aceste scurte prezentări au fost pe teme de interes pentru companiile participante și nu numai: textile durabile, economie circulară și planuri de marketing.
În urma propunerilor venite din partea mediului economic, Camera de Comerț și Industrie a Județului Covasna a inițiat o propunere de modificare a legislației, astfel cum aceasta este prezentată mai jos. La momentul de față suntem în faza în care, propunerea fiind formulată, căutăm parteneri din domeniul politic, care ar putea transpune această propunere într-o inițiativă legislativă.
În perioada imediat următoare, dl. EDLER András-György, președintele CCI Covasna va iniția întâlniri cu factorii politici care ar putea sprijini această propunere și va înainta propunerea inclusiv către Camera de Comerț și Industrie a României, pentru susținere.
Asociația Junior Business Club în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie Covasna va organiza în data de 10 decembrie 2021 Ceremonia de decernare a Premiului pentru Tineri Întreprinzători.
Cu începere din 6 decembrie 2021, Camera de Comerţ şi Industrie Covasna, în colaborare cu Candle Business S.R.L.- furnizor autorizat de formare profesională, organizează curs acreditat de arhivar. Cursul are o durată de 2 săptămâni și se va desfășura online.
Mihai Daraban - Președintele Camerei de Comerț și Industrie a Romaniei
Economia românească și-a confirmat, prin rezultatele pe anul 2020, rezistența și capacitatea de a face față șocului provocat de pandemie. Companiile românești de top au reușit, cu eforturi considerabile, să facă față unei situații de o dificultate fără precedent. La Topul Național al Firmelor, un moment unic și de tradiție, care a crescut împreună cu economia națională, celebrăm munca, reziliența și creativitatea celor mai puternice companii din România. Topul Național al Firmelor – un eveniment de referință unde performanța economică își ocupă locul cuvenit.
Guvernul întroduce măsuri peste măsuri pentru prevenirea epidemiei de covid, iar micii întreprinzători sunt puși în situația de a interpreta și de a pune în practică niște prevederi legale realizate în grabă, stufoase, scrise într-un limbaj de lemn și cu multe semne de întrebare. Camera de Comerț și Industrie Covasna a încercat să facă puțină lumină în hâțișul legislativ și să le explice tuturor celor interesați aspectele cele mai importante din punctul de vedere al unui comerciant.
"Se interzice instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale să solicite persoanelor fizice sau persoanelor juridice, în vederea soluţionării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către instituţii publice sau organe de specialitate ale administraţiei publice centrale", prevede proiectul de lege.
În acest an gala de premiere a celor mai de succes oameni de afaceri din județul Covasna va avea loc în data de 30.09.2021 cu începere de la orele 18.00 la PANORAMA Boutique Hotel & Event Hall din Sfântu Gheorghe (ieșirea spre Vâlcele) și Vă invităm să fiți alături de noi la acest important eveniment! Poate participa oricine, nu numai premiații. Este o ocazie excelentă de socializare. Este evenimentul cu cei mai mulți oameni de afaceri de succes pe metru pătrat.
Recunoașterea eforturilor mediului de afaceri în general și al afacerilor de succes din județul Covasna în mod special este scopul principal al acestui eveniment.
Cetăţenii şi notarii publici vor putea obţine online de la primării certificatele de atestare fiscală ale persoanelor fizice, fără a mai fi necesară deplasarea lor la Direcţiile de Taxe şi Impozite Locale pentru obţinerea acestor acte solicitate la realizarea tranzacţiilor imobiliare, a declarat, joi, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României (ADR), Octavian Oprea, citat de Agerpres.
Peste 200 de antreprenori români reuniți la cea de-a noua ediție a Summitului Romanian Business Leaders i-au trimis o scrisoare președintelui Klaus Iohannis, în care îi cer să „readucă stabilitatea și încrederea în clasa politică”, explicând că în criza politică prelungită care se preconizează și pentru care nu se întrevede o rezolvare nu se va putea construi nimic durabil.
Indicele preţurilor producţiei industriale (IPPI) și-a continuat creșterea în iulie 2021, ajungând la 14%, după ce a trecut pragul de zece procente în mai și era de doar 0,12% în ianuarie. Datele INS arată o majorare lunară dublă în puncte procentuale pe canalul pieței interne (+2,82%) față de o evoluție mai ponderată (+1,42%) venită pe filieră externă.
În fiecare an, Camera de Comerț întocmește un clasament al primelor zece companii din județul Covasna în ceea ce privește cifra de afaceri, profitabilitatea și numărul de angajați. Acestea sunt purtătoarele de drapel ale județului și este foarte probabil că vor fi vizibile și în topul național.
EDLER András György, președintele Camerei de Comerț și Industrie a județului Covasna, a declarat: "Anul 2020 nu a fost un an normal, deoarece situația epidemică nu a putut fi prevăzută, dar imediat ce a apărut, a obligat companiile să reacționeze rapid. Procesele au trebuit să fie reorganizate, timpii de livrare au crescut și, în multe cazuri, canalele de distribuție au fost restricționate, iar obiceiurile de cumpărare s-au schimbat. Ne bucurăm să vedem că cele mai mari companii din județ au reușit să depășească aceste obstacole și au rămas mai mult sau mai puțin în frunte."
Vineri, 20 august 2021 președintele Camerei de Comerț și Industrie Covasna, domnul EDLER András-György a participat la ședința Comisiei de Dialog Social din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, unde s-a discutat și a primit aviz favorabil proiectul de lege privind punerea în aplicare a Regulamentului UE 1503/2020 privind furnizorii europeni de servicii de finanțare participativă.
Finanţarea participativă (crowdfunding) se afirmă din ce în ce mai mult ca o formă consacrată de finanţare alternativă pentru întreprinderile nou-înfiinţate (start-up-uri) şi pentru întreprinderile mici şi mijlocii (IMM-uri), bazată de obicei pe investiţii mici.
Camera de Comerț și Industrie a județului Covasna a prelucrat rezultatele economice pentru anul 2020 ale firmelor înregistrate în județul Covasna.
Analiza se bazează pe datele de bilanț pe anul 2020 al companiilor înregistrate în județul Covasna (nu include persoanele fizice autorizate, adică PFA, II, AF).
Dl. EDLER András-György, președintele Camerei de Comerț și Industrie Covasna a declarat: "Așteptam cu curiozitate rezultatele finale, deoarece un mare semn de întrebare pentru noi era impactul asupra economiei al situației epidemice și al măsurilor luate pentru a o preveni (închideri, restricții)."
Camera de Comerț și Industrie a Județului Covasna a pregătit o analiză detaliată a evoluției indicatorilor economici din anul 2020 al firmelor din județul Covasna care activează în domeniul turismului, comparativ cu indicatorii economici din anul 2019, pentru a avea o imagine exactă a impactului măsurilor restrictive introduse de autorități pentru prevenirea COVID 19.
Vestea că trei sferturi dintre locuitorii din județul Covasna câștigă salariul minim a circulat în mass media locală în ultima vreme. În opinia noastră, această informație nu este corectă. Vom explica mai jos de ce.
Prezentă pe piața din Covasna, retailerul Bertis a făcut primul pas pentru extinderea dincolo de județul care l-a consacrat. Iar intrarea în Brașov este doar prima acțiune în acest sens. „Nu ne așteptăm la o creștere semnificativă pentru 2021, dar continuăm planul de investiții și dezvoltare, sperând la o revenire în forță în anii următori”, spune Tibor Berszany, proprietarul rețelei. (sursa: revistaprograsiv.ro)
Având în vedere că în faza a doua a vaccinării anticovid intră și lucrători care desfășoară activități în domenii-cheie, esențiale, angajatorii au posibilitatea de a deschide cont și de a-și programa salariații pentru vaccinare anticovid.
Serviciul de Telecomunicații Speciale, organismul care a realizat platforma ROVACCINARE, a elaborat un ghid pentru pașii de urmat de către angajatori, pentru programare. Ghidul se poate citi AICI.
De asemenea, portalul Hotnews a realizat un material foarte bun, cu precizări importante. Materialul se poate accesa AICI .
Începând de astăzi, pe pagina de web al Camerei de Comerț și Industrie Covasna, cei interesați pot accesa gratuit o secțiune dedicată economiei localităților din județ. Se pot vizualiza informații referitoare la cifra de afaceri, profitul numărul de salariați și numărul de firme dintr-o anumită localitate, împreună cu o listă interactivă a societăților comerciale din localitatea respectivă.
Datele Camerei de Comerț și Industrie (CCI) Covasna arată că doar 25% dintre firmele de top din județ au o pagină web în care își promovează afacerile. Astfel, pentru celelalte trei sferturi din companii, prezența în online nu face parte din viziunea de ansamblu pe care o pun în aplicare. Unii experți în marketing online spun că subestimarea mediului virtual este inexplicabilă, pentru că beneficiile pe care le poate furniza sunt mult mai mari decât costurile pe care le implică. Aceștia spun că până și afacerile care sunt la început de drum și care doresc să înceapă cu dreptul ar trebui să consulte un specialist.
În acest an gala de premiere a celor mai de succes oameni de afaceri din județul Covasna va avea loc în data de 01.10.2020 cu începere de la orele 17.00 la PANORAMA Boutique Hotel & Event Hall din Sfântu Gheorghe (ieșirea spre Vâlcele) și Vă invităm să fiți alături de noi la acest important eveniment! Poate participa oricine, nu numai premiații. Este o ocazie excelentă de socializare. Este evenimentul cu cei mai mulți oameni de afaceri de succes pe metru pătrat.
Topul Firmelor din Județul Covasna, singurul clasament oficial al afacerilor din județul Covasna se organizează în fiecare an, conform unei metodologii unitare la nivel național, astfel cum aceasta este reglementată de Legea 335/2007 al Camerelor de Comerț.
Cele mai performante afaceri din județul Covasna sunt premiate în cadrul unei gale, considerată cel mai important eveniment de business al anului. În cadrul galei de premiere se lansează și Catalogul firmelor din județul Covasna, un catalog disponibil gratuit online, pe pagina de web al Camerei de Comerț și Industrie Covasna.
Consiliile Consultative ale Oamenilor de Afaceri sunt organisme fără personalitate juridică, apolitice, constituite conform procedurilor prevăzute în Protocolul de colaborare strategică pentru sprijinirea dezvoltării economice a județului Covasna, care au drept scop inițierea unor propuneri cu impact asupra mediului economic din raza teritorială a autorității publice locale pe lângă care s-au înființat, precum și emiterea unor opinii cu privire la acele inițiative cu impact economic, a căror reglementare sau avizare depinde de organele de reglementare și/sau conducere a autorității publice locale de pe lângă care s-au înființat.
Cele 3 organizaţii reprezentative din județul Covasna care reprezintă interesele mediului de afeceri, respectiv, Camera de Comerț și Industrie Covasna, ASIMCOV și asociația IT PLUS au semnat un protocol de cooperare având ca scop sprijinirea dezvoltării economice a județului.
Camera Deputaților, în calitate de for decizional al Parlamentului, a adoptat, joi, din nou proiectul de lege care anuleaază interdicția valabilă astăzi pentru firme și persoane fizice de a fi acționar unic în mai multe societăți cu răspundere limitată sau de a se asocia cu un acționar unic într-o asemenea societate, precum și obligația ca într-o cameră să aibă sediu social maximum o singură firmă.
Regăsiţi ataşat urmatoarele documente:
Circuitul economic traversează actualmente o perioadă neobișnuit de dificilă. Relaţiile contractuale riscă să nu își atingă scopul propus, iar nerespectarea obligaţiilor contractuale poate conduce la litigii a căror rezolvare este, însă, întârziată, din cauza suspendării activităților de la instanţele judecătoreşti, aşa cum e cazul în prezent, pe fondul declarării stării de urgență la nivel național, pentru motiv de pandemie COVID-19.
Certificatele de situaţie de urgenţă (CSU), care au ca scop susţinerea operatorilor economici în relaţiile cu instituţiile publice pentru a obţine facilităţi sau măsuri de sprijin ori în relaţiile comerciale, ca urmare a impactului economic, financiar şi social asupra activităţii acestora, determinat de răspândirea coronavirusului SARS–CoV-2, vor fi eliberate exclusiv electronic, se arată într-un comunicat de presă al ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri.
La începutul anului 2019 sa lansat implementarea proiectului FeatureCloud (www.featurecloud.eu ) care este o platformă bazat pe inteligență artificială (IA), concepută pentru sprijinul pacienților, medicilor și cercetătorilor. Este un sistem de tip ”cloud” dedicat modulelor, algoritmilor AI și aplicațiilor bazate pe federated machine learning și tehnologia blockchain folosit pentru reducerea riscurilor cibernetice.
Proiectul, care durează cinci ani și are un budget de 4,5 milioane de euro, are un consorțiu format din cele mai renumite cinci universități din Europa de Vest, doi centre de cercetare și singur din Romania, firma Gnome Design SRL.
Statul vrea să impună un nou cost firmelor, pregătindu-se să oblige toate societățile comerciale să încheie o poliță de asigurare de răspundere profesională care să acopere unele riscuri financiare presupuse de o eventuală intrare în insolvență sau dizolvare.
Aproximativ un milion de persoane fizice trebuie să depună, online, până pe data de 15 martie 2019, declaraţia unică, un formular prin care trebuie să declare la Fisc care sunt veniturile pe care le obţin din chirii, din dividende sau din vânzarea de acţiuni.
Procesatorii de lapte crud și producătorii laptelui de consum și ai produselor lactate, destinate comercializării, vor trebui să-și înscrie produsele într-un Registru al Laptelui, iar produsele realizate pe bază de lapte, dar cu adaosuri nu vor mai putea fi denumite "lactate", urmând a fi procesate și comercializate separat de lapte și produsele lactate.
Agenția Națională de Administrare Fiscală a adoptat un ordin prin care simplifică semnificativ procedura de înregistrare în scopuri de TVA și acordă posibilitatea persoanelor impozabile să obțină codul de TVA în aceeași zi cu depunerea solicitării, fără a parcurge procedura de audiere.
Pe site-ul ANAF-ului a fost publicat spre dezbatere publică un proiect de ordin care prevede schimbarea actualului model al declaraţiei unice pentru persoanele fizice şi un set de instrucţiuni noi necesarre completării acesteia, conform site-ului instituţiei.
♦ Salariul minim creşte de la 1.900 de lei brut în prezent la 2.080 de lei brut pe lună începând din ianuarie 2019, conform unei hotărâri adoptate de guvern ♦ Salariul minim net va ajunge la 1.263 de lei începând de luna viitoare, în creştere cu 101 lei faţă de situaţia actuală ♦ Peste 2,1 milioane de angajaţi vor avea, astfel, salarii mai mari ♦ Salariul minim diferenţiat rămâne valabil doar pentru absolvenţii de facultate, în anumite condiţii.
Firmele care angajează șomeri sau tineri absolvenți vor primi o subvenție de 2.250 lei pe lună pentru fiecare persoană, timp de 12 luni, potrivit unui comunicat al Agenției pentru Ocuparea Forței de Muncă Ilfov.
Sǎrbǎtorile de iarnǎ sunt prilej de liniște si fructificare a timpului personal, așadar luna decembrie va fi mai compactǎ în ceea ce privește declarațiile fiscale.
Ca în fiecare an, termenul de depunere a declarațiilor din 25 decembrie va fi modificat, astfel cǎ data va fi devansatǎ pe 21 decembrie, atenționează consultanții Accace Romania.
În afarǎ de obligațiile declarative și de platǎ standard, pe 21 decembrie va fi și termenul maxim de platǎ a impozitului datorat anticipat pentru trimestrul IV 2018.
Guvernul a suplimentat, în ședința de joi, cu 100 milioane lei schema de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură și a aprobat, totodată, o schemă similară pentru motorina folosită în acvacultură.
CCI Covasna a făcut public cel mai recent bilanț „Topul Firmelor”
Topul celor mai performante companii din județul Covasna, prezentat luni la Camera de Comerț și Industrie Covasna, nu produce foarte mari surprize față de anii precedenți, conform datelor înregistrate în 2017, însă vine totuși cu câteva noutăți, unele pozitive, altele îngrijorătoare.
Camera de comerț și Industrie (CCI) Covasna a început pregătirile pentru ediția de anul acesta a evenimentului intitulat „Topul Firmelor”. Firmele din județul Covasna, care au obținut rezultate financiare deosebite în cursul anului trecut vor fi premiate în cadrul unei festivități, în data de 11 octombrie (a.c.), a anunțat conducerea Camerei.
Deși a fost eliminat complet din legislație de doar un an și jumătate, timbrul de mediu ar urma să fie înlocuit, totuși, de o altă taxă auto de la 1 ianuarie 2019, conform unor declarații recente ale ministrului mediului. Proprietarii de mașini nu mai trebuie să achite timbrul de mediu din februarie 2017, această obligație intervenind, de obicei, la prima înmatriculare sau la prima schimbare de proprietar.
Pentru a veni în ajutorul firmelor și persoanelor fizice autorizate, vă prezentăm astăzi principalele obligații declarative și de plată aferente lunii septembrie 2018, așa cum sunt ele trecute în calendarul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).
Stațiunea Covasna se află în topul celor mai căutate locații
Cea mai recentă statistică a autorităților covăsnene privind turismul în județul Covasna arată o creștere de peste 13% în primele 4 luni ale anului 2018. Numărul de turiști care au vizitat Ținutul Conacelor s-a ridicat la peste 27.000, iar numărul înnoptărilor, la peste 84.000. Topul celor mai vizitate locații îl dețin Stațiunea Balneoclimaterică de interes național Covasna, dar și Grand Hotel Balvanyos din Turia.
Întreprinderile mici și mijlocii (IMM) vor beneficia de sprijin pentru acces la finanțare, prin garantarea de către stat a 80% din valoarea creditelor contractate de acestea pentru proiecte de dezvoltare sau înființare centre de agrement, investiţii în activități de producție, servicii și inovare, potrivit unui proiect de act normativ care va modifica ordonanța de urgență adoptată de Guvern anul trecut pentru programul IMM Invest.
Companiile care trebuie să-și schimbe casele de marcat cu jurnal tipărit cu cele cu jurnal electronic au la dispoziție un ghid oficial al Fiscului pentru înregistrarea noilor aparate.
Ghidul pentru înregistrarea caselor de marcat a fost publicat luni de Fisc și poate fi descărcat gratuit de aici. Acesta detaliază, în esență, procedura de înregistrare a noilor case de marcat.
În curând, autoritățile vor putea să verifice, inclusiv inopinat, echipamentele folosite de firmele ce fac prelucrări de date cu caracter personal, potrivit unui proiect de act normativ promulgat joi de șeful statului. În contextul schimbării legislației europene referitoare la datele personale, se dorește extinderea listei de atribuții a Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).
Cosmin Vladimirescu, general manager al Mastercard România: Prin măsura adoptată impactul legii se reduce semnificativ, iar 73% din totalul comercianţilor autorizaţi nu vor fi obligaţi să accepte plăţi prin intermediul cardurilor.
Companiile care vor opta pentru împărțirea trimestrială a profitului vor fi obligate să întocmească situații financiare interimare, conform unui proiect de act normativ care a primit azi cel mai important vot al procedurii de legiferare. În plus, firmele vor avea și alte obligații în legătură cu aceste bilanțuri.
Pentru veniturile din drepturi de proprietate intelectuală plătite în baza unui contract se face iarăși reținerea la sursă a contribuțiilor la pensii (CAS) și la sănătate (CASS), potrivit celor mai recente modificări fiscale. Numai că cei ce obțin astfel de venituri nu pot fi obligați la plata acestor contribuții dacă nu depășesc un plafon stabilit la veniturile anuale estimate. Recent, Executivul a aprobat un proiect de act normativ ce exemplifică anumite aspecte pentru plătitorii și beneficiarii acestor venituri.
În contextul multiplelor modificări aduse Codului fiscal de la începutul anului, Guvernul a adoptat azi proiectul de modificare a normelor Codului fiscal, cu scopul de a clarifica modificările aduse cadrului legislativ. În esență, documentul cuprinde prevederi referitoare la impozitul pe profit, impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, impozitul pe venit și contribuțiile sociale obligatorii, impozitul pe veniturile obţinute din România de nerezidenţi, taxa pe valoarea adăugată (TVA), accize și alte taxe speciale, dar și impozite și taxe locale, așa cum vom arăta în cele ce urmează.
Ordinul Ministerului Finanţelor Publice care reglementează Declaraţia 112 privind obligaţia de plată a contribuţiilor sociale şi impozitul pe venit a apărut în Monitorul Oficial. Una dintre cele mai importante prevederi este cea care reglementează obligaţia reţinerii la sursă pentru persoanele fizice care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri realizate în baza unor contracte de activitate sportivă, arendă, din asocieri cu persoane juridice contribuabili potrivit titlurilor II şi III din Codul fiscal.
Activităţile de inspecţie tehnică periodică (ITP) vor trebui să fie înregistrate prin intermediul unui sistem video începând cu 20 mai 2018, potrivit unor prevederi aplicabile de la data respectivă. Termenul inițial ar fi trebuit să fie 1 ianuarie 2017, dar autorităţile au decis să îl amâne cu mai bine de un an, pentru a da posibilitatea tuturor firmelor din domeniu să se conformeze noilor cerinţe.
Casele de marcat cu jurnal electronic și imprimantele fiscale, conectate online la serverele ANAF, devin obligatorii pentru companiile mari și mijlocii de la 1 iunie, însă până astăzi nu a fost autorizată nicio firmă care să vândă în România astfel de echipamente. În plus, degeaba vor avea firmele case de marcat care să transmită date la Fisc, pentru a fi folosite în combaterea evaziunii, întrucât ANAF nu are pregătite servere și restul de infrastructură IT pentru a colecta aceste date. Conform informațiilor Profit.ro, 4 distribuitori au primit avizul tehnic pentru astfel de case de marcat, dar niciunul nu are, încă, avizul de distribuție, care să-i confere dreptul să și vândă.
Încheierea unui acord de mediere în latura penală a unei infracțiuni va trebui făcută până la citirea actului de sesizare, atât în cazurile unde s-ar putea înlătura răspunderea penală prin împăcare, cât și în cazurile unde s-ar înlătura răspunderea prin retragerea plângerii prealabile, conform unei legi care va intra mâine în vigoare. În aceste din urmă situații, limitarea defavorabilă victimelor este lesne de observat, din moment ce retragerea plângerii se poate face și mult mai departe în timp decât primul sau al doilea termen de judecată.
Comercianții online nu respectă legislația în domeniu, în cadrul campaniilor de reduceri, a constatat Consiliul Concurenței în urma unei anchete sectoriale privind comerțul electronic.