Știri
București, 26 aprilie 2018: Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a organizat astăzi, 26 aprilie, workshop-ul „Instrumente europene financiare și non-financiare pentru mediul de afaceri din România”, în colaborare cu Reprezentanța Comisiei Europene în România.
Reprezentanții mediului de afaceri românesc, prezenți la eveniment, au avut astfel ocazia să intre în posesia unor informații foarte utile despre instrumentele tehnice puse la dispoziția companiilor, în vederea îmbunătățirii capacității de atragere a fondurilor europene.
Cooperativa agricolă Ţara mea din Vaslui va livra anul acesta circa 2.500 de tone de carne de oaie în magazinele Kaufland, în valoare de circa 9 mil. euro, un parteneriat care oferă ciobanilor români o alternativă la comerţul cu ovine vii în ţările arabe.
Covasna se axeaxă în continuare pe turism - Anul Turismului în judeţul Covasna a fost un succes
Peste 200 de jurnalişti şi bloggeri din ţară şi străinătate, peste 1257 de descărcări ale aplicaţiei Visit Covasna, 21.165 de urmăritori online ai paginilor de promovare a turismului covăsnean pe Facebook şi Instagram, 107.437 turişti care au vizitat judeţul, 528.009 de înnoptări ale turiştilor – acesta este bilanţul în cifre al seriei de evenimente organizate sub genericul 2017 – „Anul Turismului în judeţul Covasna”, s-a afirmat în cadrul conferinţei organizate în data de 24 aprilie, de către Consiliul Judeţean (CJ) Covasna şi Asociaţia pentru Dezvoltarea Turismului în judeţul Covasna.
Declaraţia fiscală unică (Declaraţia 212) a fost recent introdusă în legislaţie pentru declararea, impozitarea şi taxarea veniturilor extrasalariale, iar o caracteristică a acesteia e că devine titlu executoriu atunci când se atinge scadenţa la obligaţiile de plată.
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) foloseşte direct informaţiile din Declaraţia 212 pentru a soma neplătitorul, fără a mai fi necesară emiterea deciziilor de impunere, aşadar se poate ajunge mai repede la executarea silită.
Înregistrările de firme, PFA și alte forme de organizare pentru persoane fizice au trecut de 36.000 în primele trei luni ale anului, maximul ultimilor 6 ani și în urcare cu 12% comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit datelor de la Registrul Comerțului. Înființarea de firme a fost susținută de evoluția bună a economiei în ultima perioadă, cu un interes în urcare pentru domenii cum ar agricultura și serviciile, alimentate de consum, dar și pentru industria prelucrătoare.
Declarația fiscală unică: Zece întrebări și răspunsurile oferite de ANAF despre completarea lui D212
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a organizat în urmă cu două zile o sesiune de îndrumare online pentru contribuabili pe pagina proprie de Facebook. Tema aleasă a acestei sesiuni a constat în completarea declarației unice 212 pentru veniturile din activități independente realizate de contribuabilii persoane fizice care obțin venituri din activități independente în anul 2017 și/ sau estimate pentru anul 2018. Mai jos sunt redate cele mai interesante întrebări formulate de contribuabili și răspunsurile oferite de reprezentanții ANAF.
Casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii de la 1 iunie 2018 doar pentru firmele mijlocii și mari, iar cele mici vor trebui să se conformeze acestei obligații numai din 1 august 2018.
Aceste termene fuseseră stabilite de Guvern anul trecut, iar parlamentarii au decis să nu modifice calendarul prevăzut de Executiv, Camera Deputaților aprobând miercuri, în calitate de for decizional al Parlamentului, noile prevederi.
Echipamentele IT, medicamentele, mobilierul, mașinile, carburantul pentru parcul auto și produsele de birotică vor fi cumpărate pentru toate instituțiile statului, începând cu anul viitor, în sistem centralizat de Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate (ONAC), structură care va fi înființată în perioada următoare, relevă un draft obținut de Profit.ro din surse politice. În același timp, vor fi modificate mai multe reglementări privind contestarea licitațiilor, printre care cele referitoare la termene și taxe.
Ministerul Turismului se pregătește să se retragă din procesul de autorizare a hotelurilor, restaurantelor și barurilor, care va rămâne astfel doar la nivelul autorităților locale. Simplificarea pregătită acum face parte din procesul de descentralizare, a declarat ministrul Turismului, Bogdan Trif. Dubla autorizare, prin acordarea aprobării finale de la centru, de către Ministerul Turismului, a fost introdusă în urmă cu mai mulți ani.
Lista de contravenții care intră sub incidența Legii prevenirii, avizată și intrată în vigoare la începutul acestui an, include și foarte multe nereguli care intră sub incidența inspectorilor ANAF. Profit.ro a solicitat Fiscului să întocmească o listă cu situațiile în care inspectorii nu vor mai acorda imediat amenzi, la prima neregulă, ci vor acorda o perioadă pentru ca problemele să fie rezolvate.
În urma prelungirii Programului PRE-SOLVE început în luna februarie 2016, Camera de Comerţ şi Industrie Covasna a primit şansa de a disemina şi camerelor de comerţ din Ungaria programul dedicat firmelor aflate în dificultate.
În data de 4 aprilie 2018 delegaţia Camerei de Comerţ şi Industrie Covasna s-a deplasat la Kecskemét, Ungaria răspunzând invitaţiei lansate de Camera de Comerţ şi Industrie Bács-Kiskun, domnilor Sipos Zsolt, secretar şi Gaál József, preşedinte.
Guvernul a aprobat ordonanța care va permite ieșirea de la regimul microîntreprinderilor, condiția fiind de a avea un capital de minimum 45.000 de lei și cel puțin 2 angajați. Ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici, a anunțat anterior că apelează la varianta introducerii măsurii prin ordonanță, în contextul în care în Parlament adoptarea acestei facilități întârzie. De asemenea, ordonanța include și modificări în ce privește sprijinirea ONG-urilor și simplificări la restituirea taxei auto.
„Impozitul global nu înseamnă cotă progresivă asupra salariilor. Inegalitatea veniturilor nu vine din impozitarea salariilor. Marile averi în România nu s-au făcut din salarii. Uitaţi-vă pe date să vedeţi cât de puţine sunt în România salariile mari.”
• O dezbatere asupra oportunităţii introducerii impozitării globale a veniturilor şi a impozitului progresiv i-a opus marţi pe prim-viceguvernatorul Băncii Naţionale, Florin Georgescu, şi pe economistul-şef al Raiffeisen Bank Ionuţ Dumitru, primul susţinând impozitul global, cel de-al doilea insistând ca, prin acesta, să nu se înţeleagă că ar fi vorba doar despre veniturile salariale, ci despre toate formele de venit.
|
|||
|
|||
|
Înalta Curte de Casație și Justiție a decis că persoanele juridice nu pot fi reprezentate în instanță de alte persoane juridice nici în faza de înregistrare a cererii de executare silită. Efectul direct al deciziei ÎCCJ afectează în special relațiile dintre creditorii care erau reprezentați în instanță prin mandat de către firmele de recuperare creanțe.
Contractele de leasing nu vor mai putea fi executate în mod automat de către firmele de profil în cazul persoanelor fizice. Acestea din urmă vor putea găsi ele un cumpărător pentru bunul achiziționat în leasing, iar în urma valorificării vor putea achita datoriile către firma de leasing, au stabilit astăzi senatorii din mai multe comisii de specialitate. Reprezentanții firmelor de leasing susțin că astfel de prevederi încurajează indisciplina la plată și hazardul moral.
Guvernul a aprobat joi prin ordonanţă comasarea a şapte declaraţii fiscale, printre care Formularul 600, într-o singură declaraţie, obligaţiile fiscale aferente drepturilor de autor urmând să fie reţinute la sursă.
Noua taxă auto va fi introdusă cel mai probabil la începutul verii și ar urma să fie cuprinsă între 50 de euro și 3.000 de euro, în funcție de norma de poluare, urmând să fie plătită o singură dată, la prima înmatriculare a mașinii.
Alături de persoanele fizice, și firmele au posibilitatea de a cere bani de la stat pentru achiziționarea de automobile noi, în schimbul casării mașinilor vechi deținute. Astfel, potrivit legislației în vigoare, firmele pot solicita, pentru achiziționarea unor automobile noi, un ajutor de până la 9.200 de lei pentru fiecare mașină casată, însă fără a depăși echivalentul în lei a sumei de 200.000 de euro. În acest an, firmele interesate de primirea acestui ajutor nerambursabil se pot înscrie în program în perioada 15 martie - 28 septembrie 2018.
Fundaţia Comunitară Covasna (HKA), care a demarat în urmă cu un an o campanie de promovare şi încurajare a consumului de produse şi servicii locale, a anunţat miercuri că va realiza un parteneriat cu Camera de Comerţ şi Industrie Covasna şi cu Asociaţia Întreprinzătorilor Mici şi Mijlocii din judeţ (ASIMCOV) în vederea extinderii acestui proiect.
În perioada 8 - 10 martie 2018, delegația Camerei de Comerţ şi Industrie Covasna a participat la Visegrád, Ungaria la întâlnirea organizată de CECZ (Central European Trading and Logistic Cooperation Zone), ocazie cu care au fost prezentate detalii cu privire la modul de abordare a furnizorilor chinezi și accesul pe piața chineză. Un punct important a fost prezentarea China Smart Expo, o expoziție anuală organizată la Budapesta, eveniment dedicat întreprinderilor mici și mijlocii care sunt în căutare de parteneri de afaceri din China.
Ministerul Comunicațiilor va analiza un plan pentru o nouă reglementare a comerțului electronic, care va presupune inclusiv crearea unei Autorități de certificare a magazinelor on-line "de încredere".
Brutăriile, covrigăriile și patiseriile vor fi obligate să își informeze clienții, prin inscripționare pe ambalaj, că produsele pot conține grăsimi, zaharuri sau amelioratori pentru gust.
În conformitate cu legislația în vigoare, firmele sunt obligate să raporteze și să achite impozitul pe profit pe anul 2017 până pe 26 martie 2018. În acest sens, contribuabilii se folosesc de formularul 101, care poate fi depus direct la autoritățile fiscale sau care poate fi transmis online.
Guvernul va înlocui 7 formulare fiscale, inclusiv Declarația 600, cu un document unic, urmând ca persoanele care obțin venituri din activități independente să plătească CAS și CASS la venitul estimat și nu la cel de anul trecut, cum prevede actuala legislație. Plățile vor fi efectuate pentru anul în curs până la data de 31 martie a anului următor. Persoana în cauză va fi asigurată în sistemul de sănătate de la data depunerii Declarației unice și nu de la momentul plății, a anunțat astăzi premierul Viorica Dăncilă.
Modificările fiscale care au intrat în vigoare de la începutul anului și până acum au afectat beneficiarii indemnizațiilor de concedii medicale, în contextul în care a crescut procentul ce trebuie plătit la contribuția la pensie de către salariat și în contextul în care nu s-au ajustat salariile brute pentru a atenua efectele transferului contribuțiilor asupra veniturilor salariale nete. Recent, Guvernul a mai adoptat unele modificări, cu impact benefic pentru cei care au primit mai puțini bani pentru aceste concedii, doar că beneficiile sunt temporare. Din iulie, dacă angajatorii nu iau măsuri, indemnizațiile vor scădea iar.
Ministrul Muncii, Lia Olguţa Vasilescu, a declarat, luni, că reprezentanţii sindicatelor i-au transmis că nu au fost probleme în ceea ce priveşte transferul contribuţiilor de la angajator la angajat şi că nu se pune problema ca ordonanţa privind transferul să nu treacă de Parlament.
Tariful de referință mediu ponderat în funcție de numărul de expuneri pe fiecare segment pentru persoane fizice a crescut cu 9%, la 756 lei, comparativ cu 692 lei cât era până acum, iar pentru persoane juridice s-a majorat cu 11%, la 1.752 lei, de la 1.574 lei, potrivit noilor tarife publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).
Utilizatorii SPV, care gestionează simultan mai multe Coduri Unice de Identificare, au drepturi de acces pentru mai multe firme sau pentru mai mulți împuterniciți, au posibilitatea accesării serviciilor SPV aferente și prin intermediul unor aplicații dezvoltate independent, sau parte a celor de contabilitate/ERP, astfel încât sa obțină mesajele automat, fără accesarea paginii web a SPV.
Revolutia fiscala, intrata in vigoare la inceputul acestui an, a afectat grav salariatii part-time, unii dintre ei ajungand chiar in situatia in care sa fie nevoiti sa vina cu bani de acasa pentru a-si plati contributiile la stat.
Dupa cum se stie, salariatii care aveau un contract de munca part time au fost obligati sa plateasca contributii la pensii si sanatate raportat la salariul minim pe economie, chiar daca salariul lor, pentru cateva ore lucrate, era (mult) sub salariul minim.
Guvernul a pregătit ordonanța de urgență prin care rectifică situația plății contribuțiilor sociale în cazuri de concediu medical, după ce la finalul anului trecut a schimbat modalitatea de calcul a acestor contribuții, generând situații în care viitoarele mame au venituri mai mici. Conform documentului, prezentat acum de Profit.ro, Executivul va introduce un nou mod de calcul astfel încât cuantumul contribuțiilor nu va putea depăși nivelul de dinainte de 1 ianuarie 2018. Totodată, pentru prima jumătate a acestui an, stagiul minim de asigurare pentru a beneficia de concediu medical va fi de 1 lună, și nu de 6 luni, în ultimul an calendaristic anterior lunii pentru care este acordat concediul.
Datele cu caracter personal aparţin individului şi sunt indisolubil legate de persoana acestuia. Procesarea acestora trebuie văzută ca pe un simplu împrumut al unui bun aparţinând altuia, pe o perioadă determinată şi pentru un scop bine delimitat. De la bun început, trebuie subliniat că dreptul la protecţia datelor cu caracter personal este ridicat la rang de drept fundamental, astfel că acesta nu poate fi subiect de împrumut perpetuu şi general valabil pentru toate scopurile pe care beneficiarul împrumutului le consideră oportune.
Deputații au pregătit zeci de amendamente la legea pentru aprobarea ordonanței prin care Guvernul a adus mai multe modificări semnificative Codului Fiscal, inclusiv transferul contribuțiilor în sarcina angajatului. Documentul obținut de Profit.ro relevă că cele mai multe amendamente au fost depuse de USR și vizează, printre altele schimbări radicale privind declarația 600, eliminarea noului regim de contribuții pentru contractele part-time, modificări în sprijinul ONG-urilor și plafonarea bazei de impozitare a contribuțiilor pentru salariați.
Angajatorii care au majorat salariul brut al salariaților scutiți de plata impozitului pe venit cu cel puțin 20%, astfel încât aceștia din urmă să își păstreze în 2018 venitul net din decembrie 2017, vor putea obține o compensare a unei părți din contribuția la asigurări sociale de sănătate (CASS), pentru a diminua astfel pierderea cauzată de mutarea contribuțiilor sociale de la angajator la angajat. Totuși, de facilitatea fiscală nu vor putea beneficia și companiile care au ales să acorde bonusuri de compensare până la stabilizarea lucrurilor și nu au majorat salariile brute, așa cum a atras atenția unul dintre partenerii EY România.
Angajații part-time, din cele patru categorii cuprinse în OUG-ul avizat joi de Consiliul Economic și Social (CES), vor plăti contribuții sociale doar pentru sumele primite, restul, până la suma aferentă salariului minim pe economie, urmând a fi suportată de angajator, în condițiile în care exista riscul ca unii angajați să renunțe la o parte din cele 1,2 milioane de contracte part-time, a afirmat joi ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici.
O parte din contribuția de asigurări de sănătate (CASS) datorată de programatorii IT va fi suportată de stat, astfel încât acestora să nu le scadă salariul net după transferul contribuțiilor de la angajator la angajat, prevede un proiect de ordonanță de urgență lansat în această seară.
Activitatea firmelor este verificată îndeaproape de către autorități pe tot parcursul anului, cu un accent special în perioadele în care sunt prognozate creșteri în vânzarea de bunuri și prestarea de servicii (de Paște sau de Crăciun, de exemplu). Astfel, nu există lună din an în care să nu fie șanse mari ca inspectorii să vină în control la companii. Din acest motiv, prezentăm astăzi trei recomandări utile de care să țină cont firmele pentru a evita sancțiunile, în caz că sunt supuse unor verificări oficiale în anul 2018.
Nivelul tarifului de utilizare a drumurilor naționale este inclus într-un act normativ în vigoare din 2002, însă documentul a cunoscut mai multe modificări de-a lungul timpului, inclusiv anul trecut. Din acest motiv, îți spunem azi care sunt tarifele pentru rovinietă aplicabile în 2018.
Termenul-limită pentru depunerea declarației 600, folosită la stabilirea contribuțiilor de pensii (CAS) și sănătate (CASS) pentru persoanele fizice ce obțin venituri din activități independente, a fost amânat până la mijlocul lunii aprilie 2018. Totuși, primul termen trimestrial de plată pentru contribuții, ce este în martie 2018, n-a fost amânat și el, însă acest lucru contează prea puțin.
Guvernul amână până pe 15 aprilie 2018 termenul de depunere a Declarației 600. Plata obligațiilor ar urmă să nu mai fie efectuată anticipat, promite Executivul.
ASF şi RAR vor derula trei proiecte cu impact asupra tuturor autovehiculelor, ce privesc inspecţiile tehnice de siguranţă, înfiinţarea corpului constatatorilor de daună independenţi, precum şi un serviciu de informare rapidă pus la dispoziţie cumpărătorilor de maşini second hand.
Astăzi este termenul-limită pentru declararea și achitarea taxelor salariale aferente lunii decembrie 2017, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). De ce este acest termen mai special decât altele? Pentru că este ultimul până la care trebuie declarate și plătite vechile taxe salariale, din februarie 2018 trecându-se la noile taxe salariale.
Ministerul Finanțelor analizează o serie de modificări ample privind Declarația 600 și obligațiile persoanelor care obțin veniturile vizate de acest formular, printre care plata la veniturile estimate de contribuabil pe anul acesta și nu în funcție de cele de anul trecut, introducerea regularizării și a stopajului la sursă în cazurile în care se poate face acest lucru, dar și exceptarea unor venituri de la asigurarea de sănătate pentru cei care au și calitatea de angajați.
Declarația 600, care trebuie depusă până la 31 ianuarie 2018 de către cei care anul trecut au obținut venituri din activități independente echivalente cu cel puțîn 12 salarii minime pe an, este una dintre cele mai importante probleme fiscale ale începutului de an. Fiscul încearcă acum să clarifice unele semne de întrebare.
LOVITURĂ de teatru: După avalanşa de nedumerire generată de temutul Formular 600 de la ANAF, PSD dă înapoi şi amână termenul de depunere pentru luna martie. Liviu Dragnea: Va fi promovată în prima şedinţă de guvern o ordonanţă de urgenţă
Obligațiile fiscale principale neachitate la termenul de scadență de către debitor atrag dobânzi și penalități de întârziere, în conformitate cu prevederile Codului de procedură fiscală. În 2018, acestea au aceeași valoare de anul trecut și se calculează tot pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadență și până la data stingerii sumei datorate inclusiv. Totodată, nedeclararea sau subdeclararea, în declarații de impunere, a impozitelor, taxelor și contribuțiilor sociale poate atrage sancțiuni suplimentare.
Prima zi a anului 2018 a adus o reorganizare a contribuțiilor sociale obligatorii pe care angajatorii trebuie să le achite pentru propriii salariați. În acest context, redacția noastră vă prezintă succint, pentru fiecare contribuție în parte, exact cine le datorează, cine le plătește efectiv, la ce termene și în ce condiții. Contribuția la pensii (sau CAS, pe scurt) este prima despre care scriem, urmând să prezentăm ulterior contribuția la sănătate și contribuția asiguratorie pentru muncă.
Proprietarii de autovehicule înmatriculate sau care urmează să fie înmatriculate în România, indiferent dacă sunt persoane fizice sau juridice, au obligația de a încheia o asigurare de răspundere civilă auto (RCA), altfel pot primi sancțiuni usturătoare, ce pot ajunge până la câteva mii de lei și reținerea certificatului de înmatriculare a autovehiculului. O astfel de asigurare acoperă daunele produse de către șoferul autovehiculului asigurat și din vina acestuia.
Anul 2018 începe cu schimbări dramatice ale legislaţiei fiscale şi ale celei privind contribuţiile sociale. Ultimele modificări au apărut în Monitorul Oficial în ultimele zile din decembrie. Daniel Anghel, tax partner la PwC, a făcut un rezumat al acestora pentru Ziarul Financiar
BNR a decis astăzi, la prima şedinţă de politică monetară din acest an, să majoreze dobânda-cheie de la 1,75% pe an, până la 2% pe an. Dobânda-cheie staţiona la 1,75% din primăvara anului 2015.
Banca Națională a României lansează în circulație, din ianuarie, bancnote și monede cu noua stemă a țării. În vara anului trecut, Profit.ro a anunțat că drapelul țării va fi modificat prin încoronarea acvilei, cu argumentul că astfel va fi oprită o situație care ține de vechiul regim comunist, iar România se va alinia alături de alte state care au păstrat sau au repus coroana în componența stemelor lor, precum Polonia, Bulgaria, Cehia, Rusia, Serbia și Georgia.
Ministerul Finanţelor a publicat proiectul de hotărâre prin care cei care nu plătesc taxele la stat, atât companiile, cât şi persoanele fizice, începând de la impozitul pe salariu, CAS şi alte taxe, sunt pasibile de închisoare.
Finanţele motivează noile modificări prin necesitatea reformării sistemelor sociale publice din România în vederea creşterii gradului de colectare a veniturilor la bugetul asigurărilor sociale de stat şi de responsabilizare a angajatorilor în ceea ce priveşte plata la timp a contribuţiilor sociale obligatorii datorate atât de către aceştia, cât şi de către angajaţi.
Noi ştim că există, Acest loc de muncă este propria dumneavoastră afacere. Proiectul „40.000 de motive pentru care să devii antreprenor în România” doreşte să vă dea o mână de ajutor în demararea acestei proprii afaceri. |
Sună bine, nu-i aşa? Participarea la proiect însă are anumite condiţii şi afacerea pe care o veţi demara trebuie să corespundă şi ea anumitor criterii. Dacă sunteţi curios să cunoaşteţi detalii, citiţi mai departe şi aflaţi mai multe! |
Contribuabilii înregistrați ca plătitori de impozit pe profit, care au ales să aplice sistemul de declarare și plată a impozitului anual, trebuie să efectueze plata aferentă ultimului trimestru din 2017 până la data de 21 decembrie, cel târziu. De asemenea, acesta este și termenul-limită stabilit pentru plata a numeroase alte impozite și taxe, enumerate, de asemenea, în cadrul acestui articol.
Viorel Ștefan, fost ministru de Finanțe, actual președinte al Comisiei de Buget
Comisia de buget, finanțe și bănci din Camera Deputaților a reușit să adopte marți, cu 11 voturi pentru și 10 împotrivă, raportul Ordonanței de Urgență privind plata defalcată a TVA, după ce luni s-a înregistrat un blocaj: 11 voturi pentru raport și 11 împotrivă.
Ambasada Republcii Arabe Siriene la București a transmis legislația privind avantajele și stimulentele pentru investiții în Republica Arabă Siriană.
Guvernul PSD, care a făcut o revoluţie fiscală prin trecerea contribuţiilor sociale din sarcina companiei în sarcina angajatului, a găsit o soluţie prin care salariile brute să crească, astfel încât salariile nete să rămână identice: obligaţia unor negocieri colective pentru firmele care au peste 21 de salariaţi, indiferent de forma de proprietate a companiei, potrivit ordonanţei OUG 82/2017.
Dacă ne-am adresat deja comerciantului sau celui care ne prestează un serviciu și am primit o rezolvare nesatisfăcătoare sau chiar deloc, abia atunci ne putem adresa autorităților din domeniu: Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și Centrului European al Consumatorilor (ECC România), după caz. Cel mai important lucru este să însoțim plângerile noastre de copiile tuturor documentelor pe care ni le cer. În orice caz, indiferent de rezolvare, vom primi un răspuns de la aceste autorități într-o lună de zile.
Tendinţa de depreciere a leului în raport cu euro este mai de durată şi este cauzată de deficitul balanţei comerciale, a explicat guvernatorul BNR Mugur Isărescu.
“Leul nu este singura monedă care s-a depreciat. Am vazut depreciere în regiune atât la forint, cât şi la zlot. Deprecierea leului este însă mai de durată, nu cu cifre mari, dar mai de durată. Spre deosebire de Ungaria sau Polonia, noi avem o situaţie în deteriorare a balanţei comerciale. Exporturile cresc cu 9%, în timp ce importurile crescu cu 11-12%. Baza este oricum dezechilibrată şI cihar dacă exporturile şi importurile ar creşte în acelaşi ritm balanţa commercială s-ar deteriora. Polonia, spre exemplu, este în echilibru”, a punctat Isărescu.
Guvernul se va reuni miercuri în ședință, iar transferul contribuțiilor de la angajator la angajat rămâne valabil, urmând să fie reglementate prin ordonanță de urgență, a declarat astăzi premierul Mihai Tudose.
Ministrul Finanțelor, Ionuț Mișa, a declarat, luni, la Parlament, că a avut o discuție cu premierul Mihai Tudose și cu liderul PSD Liviu Dragnea, iar ordonanța de urgență privind noile măsuri fiscale va intra miercuri în ședința de Guvern.
Premierul Mihai Tudose a anunțat luni că ședința de guvern din această săptămână va fi organizată miercuri, ”ca de obicei”, după ce mediul de afaceri și sindicatele asteptaseră, în tensiune, o decizie oficială privind noul pachet fiscal.
Ședința extraordinară de guvern pentru schimbarea Codului Fiscal a fost amânată.
Conform informațiilor, ședinâța a fost amânată pentru luni.
Ieri seara, premierul Mihai Tudose a convocat pentru astăzi o ședință extraordinară de guvern, el anunțându-i anterior pe oamenii de afaceri că vrea să adopte modificările Codului Fiscal pe 3 noiembrie. În urmă cu o săptămână, oamenii de afaceri venți la consultări cu Guvernul au fost informați că intenția miniștrilor este de a aproba modificarea Codului Fiscal pe 3 noiembrie.
Senatul a adoptat marţi proiectul de Lege de aprobare a ordonanţei 23/2017 privind plata defalcată a TVA, care se va aplica companiilor aflate în insolvenţă sau înregistrează întârzieri la plata TVA.
Persoanele fizice autorizate (PFA) și ceilalți contribuabili ce realizează venituri din activități independente vor plăti, din 2018, contribuții diferite la pensii (CAS) și sănătate (CASS). Concret, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) vrea, printr-un proiect de modificare a Codului fiscal, ca cele două contribuții obligatorii să se raporteze la salariul minim brut pe economie, al cărui cuantum ar urma să fie de 1.900 de lei. Cât despre cotele de contribuție, acestea sunt stabilite la 25% în cazul CAS, respectiv 10% pentru CASS.
Peste 450.000 firme cu o cifră de afaceri sub 1 milion de euro vor plăti un impozit de 1% din cifra de afaceri, față de impozitul de 16% pe profit astăzi, a anunțat ministrul Finanțelor în ședința de guvern.
Românii cu activități independente nu vor mai plăti contribuții raportate la sumele obținute din aceste activități, ci calculate la nivelul salariului minim pe economie.
Impozitul pe venit va scădea de la 16% la 10%, inclusiv pentru cele din chirii, dobânzi, pensii.
Mai jos toate măsurile prezentate de ministru
Camera de Comerț și Industrie Covasna va promova produsele locale la standul propriu din cadrul celui mai mare eveniment agricol din țară
INDAGRA 2017 reunește peste 530 de companii
Centrul Expoziţional ROMEXPO găzduieşte între 25 și 29 octombrie a.c. cea mai importantă manifestare cu profil agricol, organizată anual în România, INDAGRA – Târgul internaţional de produse şi echipamente în domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii şi zootehniei
Data de 30 septembrie 2017 a fost termenul-limită până la care localurile care funcţionează fără autorizaţie de securitate la incendiu erau obligate să obţină un astfel de document. În acest sens, reprezentanții Inspectoratului General pentru Situații de Urgență (IGSU) are un ghid pentru obținerea avizului/autorizației pentru securitatea la incediu, cu ajutorul căruia antreprenorii pot afla în orice moment dacă au sau nu o astfel de obligație pentru clădirile deținute.
Senatorii din Comisia de Buget-Finanţe au adoptat, marţi, proiectul legii de aprobare a Ordonanţei 23/2017 privind plata defalcată a TVA, cu amendamentul că măsura se va aplica obligatoriu numai de către companiile care au relaţii comerciale cu statul, celelalte companii urmând să o aplice opţional.
De mai mulți ani, plafonul până la care firmele sunt scutite de obligația de a se înregistra în scopuri de TVA este stabilit la 220.000 de lei, ca urmare a unei derogări obținute de autorități de la Comisia Europeană. De altfel, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) dorește să majoreze, la 300.000 de lei, plafonul de scutire de TVA, însă în lipsa unei aprobări în acest sens de la instituțiile europene măsura nu va putea fi aplicată. Mai mult, de la 1 ianuarie 2018 ar urma să se revină la plafonul anterior, de 118.000 de lei.
Fiscul a lansat proiectul de ordin privind procedura și condițiile de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA. Toate documentele pot fi văzute AICI
Din contul special de TVA al firmelor înregistrate în scopuri de taxă se vor putea face, în principiu, numai operațiuni către alte conturi de TVA sau către bugetul de stat. Totuși, sumele din contul de TVA vor putea fi transferate, în anumite condiții, și în contul curent al firmelor, însă numai cu o aprobare prealabilă din partea Fiscului.
Preţul combustibililor a crescut joi noapte cu nouă bani la staţia OMV Petrom de pe strada Lucreţiu Pătrăşcanu. Astfel, un litru de motorină standard costa 4,69 lei la ora 1:18, iar unul de benzină standard era 4,83 lei. Preţurile sunt cu 0,09 lei mai mari faţă de cele disponibile la aceeaşi staţie în jurul orei 18, potrivit site-ului OMV Petrom.
Split TVA, adică acel mecanism al plății defalcate a taxei pe valoarea adăugată, presupune deschiderea unui cont special pentru plata și încasarea acestei taxe. Pentru bunul mers al lucrurilor, contul de TVA deschis de contribuabil la Trezorerie și/sau la bancă va trebui comunicat atât furnizorilor, cât și clienților. În caz contrar, sunt prevăzute sancțiuni de până la 4.000 de lei.
Indicele Robor cu scadenţă la şase luni, în funcţie de care se calculează costul creditelor în lei cu dobânda variabilă, a urcat în ultima lună cu 0,07%, cel mai ridicat nivel din februarie 2016.
Noi modificări fiscale vor intra curând în vigoare, potrivit unui proiect de act normativ care ar putea primi azi votul Guvernului. Astfel, în curând, șoferii vor plăti mai mult pe benzină sau motorină, ca urmare a creșterii accizelor. În același timp însă, în forma aflată azi pe masa Executivului, documentul nu mai prevede eliminarea impozitului pe dividende pentru persoanele fizice, din 2018, dar nici scutirea medicilor de la plata impozitului pe venit.
Hotelurile, pensiunile și alte tipuri de operatori de servicii turistice vor trebui să ia anumite date personale de la toți cei care le trec pragul, altfel riscând amenzi de zeci de mii de lei, potrivit unui proiect de act normativ aflat în dezbatere.
Într-o anumită situație, Fiscul va avea posibilitatea să desfășoare la o firmă, în același timp, o inspecție fiscală și un control inopinat. Măsura este prevăzută de un proiect de act normativ lansat recent în dezbatere publică de către Ministerul Finanțelor Publice, care va ajunge curând pe masa Executivului, pentru adoptare. În momentul de față, o asemenea suprapunere în verificările la companii nu este permisă, nici chiar în situații excepționale.
Ministerul Finanțelor a publicat proiectul de Ordonanță ”Split TVA”. Față de datele prezentate la întâlnirile cu mediul de afaceri sau la întâlniri informale cu presa au apărut câteva modificări. Modificări importante.
A doua jumătate a lunii august aduce mai multe obligații pentru contribuabili, printre care și declararea şi plata impozitului pe veniturile din salarii, precum şi a contribuţiilor sociale aferente lunii trecute, prin depunerea formularului 112. Concret, mâine e termenul-limită pentru depunerea declarației amintite, dată la care devin scadente și alte documente fiscale și taxe.
Două dintre cele mai importante organizații ale pieței asigurărilor din România, respectiv Biroul Asigurătorilor Auto și Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare, au lansat o campanie prin care informează șoferii asupra pașilor ce trebuie urmați în caz de accident în afara țării. Cele două organizații, împreună cu școala de condus preventiv a fostului pilot Titi Aur, au realizat, în acest sens și o broșură ce poate fi văzută mai jos.
Antreprenorii și managerii de firme din România vor putea participa la cursuri de afaceri și de management, în cadrul unor proiecte europene cu o valoare totală de 60 de milioane de euro. Informația a fost publicată vineri de Ministerul Dezvoltării Regionale, care a anunțat și perioada în care se vor depune proiectele pentru finanțare. Cel puțin 18.000 de persoane ar urma să fie pregătite prin aceste proiecte, dacă s-ar consuma toți banii alocați.
Ionuţ Mişa, ministrul finanţelor: „TVA este colectată în numele statului şi trebuie plătită statului”. România are cea mai mare evaziune la TVA din UE.
Chiar dacă desfășoară efectiv activități vizate de impozitul specific, firmele din domeniul cazării și cel al alimentației publice care au avut în 2016 afaceri cuprinse între 100.001 și 500.000 de euro aplică de luna aceasta impozitul pe veniturile microîntreprinderilor. Astfel, aceste companii trebuie să își modifice sistemul de impunere până cel târziu vinerea viitoare.
Întreprinderile mici și mijlocii pot primi de la stat, începând de astăzi, până la 55.000 euro, bani nerambursabili, pentru a-și vinde produsele și serviciile pe piață, ajutorul financiar acoperind 90% din diferite cheltuieli care vor fi considerate eligibile.
Munca nedeclarată este o noțiune nou introdusă în Codul muncii, potrivit modificărilor care au intrat în vigoare luni. Așa cum e definită, munca nedeclarată poate fi sancționată de inspectori cu amenzi de câte 10.000 sau 20.000 de lei, după caz, în situațiile în care fie nu se încheie un contract de muncă atunci când trebuie, fie nu se transmite la timp în Revisal, fie se muncește pe timpul suspendării contractului, fie mai mult decât scrie în norma din contract.
Șoferii vor plăti cu 0,45 de bani mai mult pe litrul de benzină sau de motorină și cu 18 lei mai mult pe alimentarea cu 40 de litri a rezervorului mașinii personale, Guvernul urmând să majoreze considerabil accizele la carburanți de la 1 septembrie.
Microîntreprinderile din turism, cum ar fi pensiunile, barurile, restaurantele care au avut în 2016 afaceri cuprinse între 100.001 și 500.000 de euro, au intrat, de la 1 august, sub incidența impozitului specific, adică vor plăti impozit pe venit, în funcție de cifra de afaceri.
Microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii cu o vechime mai mare de un an vor putea solicita, începând din data de 14 august, fonduri nerambursabile pentru dezvoltarea activităților de servicii sau comerț pe care le desfășoară. Conform procedurii publicate, punctajul minim necesar aprobării cererii de finanțare este de 50 de puncte, însă acest punctaj nu va garanta obținerea finanțării, în cazul în care se va înregistra o concurență ridicată.
Trecerea contribuţiilor sociale la angajat ridică problema modului în care vor fi determinaţi angajatorii să majoreze salariile brute pentru a păstra neschimbat netul angajaţilor.
Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) primeşte, din 1 august, cereri pentru finanţarea proiectelor de investiţii în procesarea şi marketingul produselor agricole în vederea obţinerii de produse neagricole, prin intermediul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2014-2020.
În vigoare de la 29 iulie 2017, noul regulament privind recepția construcțiilor nu se aplică, de principiu, decât recepțiilor care se fac de la această dată încolo. Totuși, dacă vorbim de recepții la terminarea lucrărilor care s-au făcut înainte de această dată și unde nu s-au remediat problemele arătate de comisia de recepție în termenul convenit, noul regulament se va aplica automat, cu toate consecințele care decurg privind desfășurarea recepției finale.
În conformitate cu prevederile HG nr. 301 din 11 aprilie 2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, începând cu data de 01.07.2017 unitățile prevăzute la art. 2 alin. (1) din Legea nr. 333/2003 (adică ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, regiile autonome, companiile şi societăţile naţionale, institutele naţionale de cercetare-dezvoltare, societăţile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent de natura capitalului social, precum şi alte organizaţii care deţin bunuri ori valori cu orice titlu) trebuie să adopte măsuri de securitate în formele prevăzute de lege, completate cu măsuri procedurale. Adoptarea măsurilor de securitate se realizează în conformitate cu analiza de risc efectuată de unitate, prin structuri de specialitate sau prin experţi abilitaţi, care deţin competenţe profesionale dobândite pentru ocupaţia de evaluator de risc la securitatea fizică.
Camera de Comerț şi Industrie Covasna, împreună cu Parcul Industrial din Sfântu Gheorghe am participat la forumul "Potențialul strategic al rețelei de parcuri, clădiri şi terenuri industriale"
Începând cu data de 15 Iunie 2017, ora 10.00, va deveni activă pe site-ul www.aippimm.ro, aplicaţia de înscriere în cadrul schemei de ajutor de minimis "Start-up Nation", cel mai generos Program de finanţare pentru IMM-uri de până acum, în care un aplicant ce a fost inclus în program va primi 40.000 de euro pentru finanţare de dezvoltare.
Vineri, 26 mai 2017, președintele Uniunii Naționale a Patronatelor din România, Lucian Ioan a efectuat o vizită la Camera de Comerț și Industrie Covasna.
Programul Start-up Nation, prin care firmelor vor fi acordate ajutoare financiare nerambursabile de până la 200.000 de lei pentru fiecare inițiativă în afaceri, va deconta inclusiv cheltuielile pentru cumpărarea de masini, laptopuri, imprimante, biciclete, motociclete, ATV-uri, dar și de spații de birouri. Vor fi decontate și salarii, chirii, costuri pentru utilități, ca și cheltuielile pentru cursuri de management, realizări de site-uri și promovare online.
Autorităţile locale din Sfântu Gheorghe vor să transforme fostul sediu al Băncii Naţionale Române (BNR) din municipiu într-un centru de inovare şi start-up pentru tineri întreprinzători.
Judeţul Covasna se află pe primul loc în România în ceea ce privește numărul de firme profitabile raportat la numărul total de firme înregistrate în județ, arată un raport realizat recent de CreditInfo, o companie specializată în furnizarea produselor și serviciilor de management al riscului comercial.
Activitățile medicale, cele de pază, producție și distribuție de gaze, apă și electricitate, precum și agricultura, transportul feroviar și cel aerian, mass-media sunt o parte din domeniile pentru care perioada luată în calcul în Codul Muncii la depășirea orelor suplimentare, astăzi stabilită la 4 luni, va putea fi extinsă.