Cetăţenii şi notarii vor putea obţine online certificatele de atestare fiscală ale persoanelor fizice. Platforma ar urma să fie funcțională într-o lună
Cetăţenii şi notarii publici vor putea obţine online de la primării certificatele de atestare fiscală ale persoanelor fizice, fără a mai fi necesară deplasarea lor la Direcţiile de Taxe şi Impozite Locale pentru obţinerea acestor acte solicitate la realizarea tranzacţiilor imobiliare, a declarat, joi, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României (ADR), Octavian Oprea, citat de Agerpres.
Potrivit acestuia, platforma care va permite aceste operaţiuni, dezvoltată de Autoritatea pentru Digitalizarea României în cadrul sistemului naţional de interconectare, va fi funcţională într-o lună în Bucureşti, iar ulterior în toată ţara.
”E vorba de accesarea certificatului de atestare fiscală atât de cetăţean, dar mai ales de notarii publici, care operează tranzacţii imobiliare şi care solicitau de fiecare dată cetăţeanului acel certificat de atestare fiscală. Nu va mai fi nevoie de acest certificat de atestare fiscală, pentru că notarul îl va putea descărca în format electronic, semnat calificat de către primăria respectivă şi în acelaşi timp vom pune la dispoziţia cetăţeanului o interfaţă prin care îşi va putea descărca, la rândul lui, acest certificat de atestare fiscală, care să îi ateste că nu are datorii faţă de administraţia publică locală unde îşi are domiciliul”, a afirmat Octavian Oprea, la Smart Transformation Forum 2021.
Citiți tot articolul pe economedia.ro
Întreprinderile mici și mijlocii pot primi de la stat, începând de astăzi, până la 55.000 euro, bani nerambursabili, pentru a-și vinde produsele și serviciile pe piață, ajutorul financiar acoperind 90% din diferite cheltuieli care vor fi considerate eligibile.