Anul Turismului în judeţul Covasna a fost un succes
Covasna se axeaxă în continuare pe turism - Anul Turismului în judeţul Covasna a fost un succes
Peste 200 de jurnalişti şi bloggeri din ţară şi străinătate, peste 1257 de descărcări ale aplicaţiei Visit Covasna, 21.165 de urmăritori online ai paginilor de promovare a turismului covăsnean pe Facebook şi Instagram, 107.437 turişti care au vizitat judeţul, 528.009 de înnoptări ale turiştilor – acesta este bilanţul în cifre al seriei de evenimente organizate sub genericul 2017 – „Anul Turismului în judeţul Covasna”, s-a afirmat în cadrul conferinţei organizate în data de 24 aprilie, de către Consiliul Judeţean (CJ) Covasna şi Asociaţia pentru Dezvoltarea Turismului în judeţul Covasna.
În cuvântul rostit cu această ocazie, Tamás Sándor, preşedintele CJ Covasna, a afirmat că şi potrivit Strategiei de dezvoltare a judeţului Covasna, Planul Potsa József, turismul poate constitui un debuşeu pentru economia judeţului. „Prin urmare, am declarat anul 2017 „Anul Turismului în judeţul Covasna” şi, prin evenimentele organizate sub acest generic, am promovat regiunea noastră ca destinaţie turistică, atât la nivel naţional, cât şi internaţional. Iniţiativa este fără precedent în România, scopul acesteia fiind acela de a obţine un nivel ridicat de cooperare între antreprenorii, specialiştii din domeniul turismului şi autorităţile locale. În calitate de reprezentanţi ai autorităţilor judeţene, considerăm că este de datoria noastră să creăm condiţiile infrastructurale necesare şi pentru dezvoltarea turismului.
Companiile de turism trebuie să se pregătească pentru creşterea numărului turiştilor şi pentru primirea corespunzătoare a acestora, deoarece finalizarea autostrăzii Nădlac–Sibiu, precum şi realizarea aeroportului internaţional din Braşov va avea un impact pozitiv asupra judeţului nostru, atât din punct de vedere al turismului, cât şi din punct de vedere economic” – a afirmat preşedintele CJ Covasna.
Edler András-György, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Covasna, a arătat că dezvoltarea turismului în judeţul Covasna trebuie realizată printr-o viziune unică asupra turismului din Ţinutul Secuiesc, pentru că există numeroase puncte de legătură care depășesc granițele administrative ale județelor, cum ar fi Cheile Vârghişului sau lacul Sfânta Ana. Instituţia condusă de Edler a creat o bază unică de date turistice care facilitează cooperarea dintre actorii din domeniul turismului.
Grüman Róbert, vicepreşedintele CJ Covasna, a evidenţiat faptul că învăţătura anului trecut a fost acela că lucrurile care pot părea obișnuite pentru localnici trebuie promovate într-un mod neobișnuit sau în acord cu noile cerințe. În opinia sa, rezultatul real al „Anului Turismului în judeţul Covasna” este acela că mass-media naţională şi internaţională a atras atenţia asupra ofertei turistice a judeţului, iar judeţul, oportunitățile de petrecere a timpului liber oferite de această zonă, ospitalitatea secuiască au apărut într-un context pozitiv. Vicepreşedintele CJ Covasna a evidenţiat faptul că turismul nu priveşte doar antreprenorii, menţionând, de exemplu, că, pe platforma AirBnB, se pot găsi deja 27 de oferte de cazare, camere sau apartamente în judeţul Covasna care sunt oferite spre închiriere pentru turişti de persoane fizice, toate acestea reprezentând un venit în plus pentru ei. În acelaşi timp, mai mulţi meşteşugari tradiţionali au creat medii adecvate şi pachete de programe pentru primirea turiştilor.
Parteneriatul continuă
Tamás Sándor, preşedintele CJ Covasna, şi dr. Fosztó Mónika, director de departament la UBB, Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor Sfântu Gheorghe, au reînnoit contractul de parteneriat încheiat anul trecut cu Universitatea Babeş-Bolyai. Ca parte a acestei cooperări, Asociația pentru Dezvoltarea Turismului în județul Covasna a lansat un program de burse, care constă din trei burse a câte 1500 de lei fiecare, pentru acei studenţi care şi-au ales ca temă pentru lucrările lor turismul din judeţul Covasna şi dezvoltarea acestuia.
Programul continuă şi în acest an.
În cadrul conferinţei, specialişti din judeţ şi din afara judeţului au susţinut prezentări despre construirea unor branduri, prin festivaluri, dar s-a discutat şi despre aplicaţii mobile în turism, rolul organizaţiilor de management al destinaţiei (OMD) în dezvoltarea turismului regional, despre hărţi, precum şi despre dezvoltarea turismului intern. Tot în cadrul conferinţei s-a prezentat: programul Sibiu Regiune Gastronomică Europeană 2019, respectiv strategia cultural-turistică a Zilelor Maghiare din Cluj.
Kovászna Megye Tanácsának sajtóirodája
2018. április 24.
Întreprinderile mici și mijlocii pot primi de la stat, începând de astăzi, până la 55.000 euro, bani nerambursabili, pentru a-și vinde produsele și serviciile pe piață, ajutorul financiar acoperind 90% din diferite cheltuieli care vor fi considerate eligibile.